Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Dlaczego wizytówka Google Moja Firma jest taka ważna?

Jednym z pierwszych miejsc, w których klienci potrzebujący Twojego produktu lub usługi zaczną szukać rozwiązań, jest wyszukiwarka Google. Niezależnie od tego, czy szukają ekologicznego środka do czyszczenia dywanów, czy jakiegoś lokalnego przysmaku, większość osób wpisuje wyszukiwane hasła bezpośrednio w Google. Te wyszukiwania lokalne zwrócą trzy wyniki z Map Google, zwane „lokalnym trójpakem”. Kliknięcie na nie otworzy profil firmy.

Google informuje, że 46% wszystkich wyszukiwań ma charakter lokalny. Oznacza to, że w Twojej okolicy są potencjalni konsumenci, którzy potrzebują tego, co oferujesz. Jeśli nie znajdują Cię w lokalnych wynikach wyszukiwania, najprawdopodobniej znajdują Twoich konkurentów. Dlaczego nie miałbyś w pełni wykorzystać tej bezpłatnej okazji, aby przyprowadzić klientów bezpośrednio do Twoich drzwi?

Jak Google określa ranking lokalny?

W większości przypadków Google klasyfikuje wpisy lokalne według trzech wartości:

  • Dopasowanie
  • Dystans
  • Rozgłos

Połączenie tych czynników SEO w Google Moja Firma pomaga Google znaleźć najlepsze dopasowanie do lokalnych wyszukiwań. Na przykład, jeśli Google znajdzie bardziej trafną firmę, która jest dalej od lokalizacji osoby wyszukującej, może umieścić ją wyżej niż ta, która jest bliżej, ale mniej trafna w stosunku do wyszukiwanego hasła.

Przyjrzyjmy się bliżej tym lokalnym czynnikom rankingowym, aby zrozumieć, jak mogą one wpłynąć na optymalizację Google Moja Firma i SEO Twojej małej firmy

Dopasowanie

Trafność odnosi się do tego, jak dobrze lokalny profil firmy pasuje do tego, czego ktoś szuka. Dodając szczegółowe informacje do swojego profilu, przekazujesz Google więcej informacji, aby dopasować Twoją firmę do wyszukiwań, których może dotyczyć.

Dystans

Odległość uwzględnia odległość każdego potencjalnego wyniku od terminu lokalizacji użytego w wyszukiwaniu. Jeśli osoba wyszukująca nie określi lokalizacji, Google wykorzysta to, co wie o lokalizacji tej osoby, aby obliczyć odległość.

Rozgłos

Wyeksponowanie odnosi się do tego, jak dobrze znana jest firma. Czasami Google bierze pod uwagę czynniki offline, aby ocenić widoczność. Na przykład słynne punkty orientacyjne, muzea lub znani sprzedawcy prawdopodobnie będą pojawiać się w widocznych miejscach w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Oprócz oczywiście znanych lokalizacji, Google określa pozycję, przypisując wartość linkom, artykułom lub katalogom poza witryną. Ile opinii Google i ocen Google jest również uwzględnianych w lokalnych wynikach wyszukiwania. Google weźmie również pod uwagę ogólną wydajność wyszukiwania, dlatego ogólne najlepsze praktyki SEO są ważne, nawet dla lokalnych firm.

Jak poprawić optymalizację Google Moja Firma pod kątem SEO?

Na szczęście możesz zrobić wiele, aby poprawić pozycję swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Poniżej znajduje się tylko kilka wskazówek dotyczących SEO w Google Moja Firma. Połącz je z lokalną strategią SEO, aby zwiększyć swoje szanse na ranking odpowiednich wyszukiwań.

Jak zoptymalizować wizytowkę Google Moja Firma?

Znajdź i napraw zduplikowane wpisy w Google Moja Firma

Uważamy, że logicznym miejscem do rozpoczęcia optymalizacji pod kątem wyszukiwania lokalnego jest upewnienie się, że nic nie stoi na przeszkodzie w rankingu naszych klientów, na przykład zduplikowane oferty.

Zduplikowane wpisy w Google Moja Firma same w sobie nie są negatywnym czynnikiem w rankingu. Główną troską w przypadku wielu zduplikowanych lokalizacji jest to, że mogą one postawić Cię w sytuacji, w której będziesz konkurować ze sobą o znalezienie się w wyszukiwaniu lokalnym. W większości przypadków, gdy pojawia się zduplikowany wpis, jest on zaniedbany i brakuje mu rzetelnych informacji, recenzji i postów. Ponieważ Google nie wie, która z wielu Twoich wizytówek jest tą, którą chcesz wyświetlić, może wybrać mniej dopracowaną wizytówkę, która wpłynie na pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce i na to, jak potencjalni klienci postrzegają wartość Twojej oferty.

Zduplikowane wpisy są również niezgodne z wytycznymi Google Moja Firma. Niepowodzenie scalenia duplikatu może spowodować zawieszenie jednej lub obu wizytówek Twojej firmy.

Zanim zaczniesz scalać zduplikowane oferty, upewnij się, że nie ma opinii, które należy przenieść do jednej, prawdziwej aukcji. Google ma cenny samouczek, który pokazuje, jak przenosić opinie między profilami firm.

Poprawnie uzupełnij swój profil firmowy

Przyjrzyjmy się kilku prostym krokom, które możesz wykonać, aby Twoja firma pojawiła się i zabłysnęła w lokalnych wykazach wyszukiwania.

Dodaj zdjęcia

Zdjęcia to najlepszy sposób, aby dać potencjalnym klientom wgląd w Twoją firmę i zainspirować ich do odwiedzenia Cię osobiście.

Oprócz zdjęcia na okładkę i logo polecam rozważyć dodanie następujących rodzajów obrazów:

  • Zdjęcia zewnętrzne – Uchwyć swoją witrynę sklepową z różnych perspektyw, aby ułatwić klientom rozpoznanie Twojej firmy. Jeśli jesteś otwarty zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy, prześlij zdjęcia obu.
  • Zdjęcia wnętrz – Pokaż szukającym, jak to jest w Twoim sklepie. Uchwyć atmosferę, którą będą się cieszyć, gdy Cię odwiedzą.Zdjęcia produktów – Udostępniaj zdjęcia niektórych z Twoich najpopularniejszych produktów potencjalnym klientom.
  • Przesyłaj zdjęcia, które podkreślają osobowości Twojego zespołu. Zdjęcia Ciebie i Twoich pracowników, aby nadać osobisty charakter i sprawić, że poczujesz się jak przyjaciele, zanim klienci przejdą przez Twoje drzwi

Regularnie publikuj treści na profilu firmowym

Podobnie jak regularne publikowanie na kontach w mediach społecznościowych utrzymuje zainteresowanie i zaangażowanie klientów, publikowanie na profilu Google Moja Firma to doskonały sposób na informowanie wszystkich o tym, co dzieje się w Twojej firmie.

Jak często publikować w Google Moja Firma?

Wpisy w Google Moja Firma wygasają po siedmiu dniach, dlatego zalecamy firmom publikowanie postów w Google Moja Firma raz w tygodniu. W przeciwieństwie do kanału mediów społecznościowych celem nie jest agregowanie kolekcji postów, ale utrzymanie świeżości i aktualizacji profilu.

Co powinieneś opublikować w Google Moja Firma?

Zasadniczo istnieją trzy rodzaje informacji, które są przydatne dla firm do udostępniania w Google Moja Firma.

  • Wydarzenia: 
  • Oferty/Oferty specjalne
  • Ogłoszenia
  • Nowe produkty

Regularnie redaguj sekcję Q&A

Umiejętność zadawania pytań i uzyskiwania na nie odpowiedzi może być czynnikiem decydującym o tym, czy klient wybierze Twoją firmę zamiast konkurencji. Bardzo ważne jest, aby mieć oko na tę sekcję, ponieważ, jak widać w powyższym przykładzie, każdy może na nie odpowiedzieć. Chociaż bardzo kochamy lokalnych adwokatów, czasami ich informacje mogą być niekompletne, niedokładne lub, co gorsza, pozbawione wdzięku, którego możesz użyć podczas interakcji z potencjalnymi klientami.

Chociaż nie ma możliwości wyłączenia funkcji pytań i odpowiedzi w profilu swojej firmy, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby być na bieżąco z tym, co tam jest publikowane.

  • Skonfiguruj alerty – Otrzymywanie powiadomień, gdy ktoś zada pytanie, pomoże Ci jako pierwszy udzielić odpowiedzi.
  • Zadaj swoje własne pytania do sekcji pytań. Wymień kilka często zadawanych pytań, a następnie zapytaj, odpowiedz i zagłosuj na swoim profilu. Nie tylko jest to dozwolone przez Google, ale zachęcają do tego. Chcesz wiedzieć, co jest jeszcze lepsze? Zadając pytania i odpowiadając na nie, pamiętaj o strategii słów kluczowych.
Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoil lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief
Podobne wpisy
×