Pozycjonowanie sklepów erotycznych – Sex Shop SEO

Pozycjonowanie sklepów erotycznych – Sex Shop SEO

Pozycjonowanie sklepów erotycznych czyli SEO dla sex shop

Świadomość seksualna Polaków z roku na rok wzrasta. Wraz z nią zaś rośnie chęć na testowanie nowych doznań i sięganie po atrakcje, o jakich wcześniej wielu nie myślało. Jednym z miejsc, gdzie użytkownicy sieci mogą je znaleźć, są sex-shopy. To właśnie one dostarczają mnóstwo akcesoriów, gadżetów, podkręcających temperaturę w łóżku, jak i poza nim. A gdzie najłatwiej się robi zakupy erotyczne jak nie w sieci? Aby jednak dotrzeć do klientów, zainteresowanych takimi akcesoriami, potrzebne jest odpowiednie pozycjonowanieSex shop popularny to nie tylko ten, który dostarcza świetne zabawki i preparaty wspierające ars amandi, ale i ten widoczny dla użytkowników Internetu. Jak pozycjonować sex shop? My to wiemy i chętnie się tą wiedzą z Tobą podzielimy.

SEO a branża erotyczna

Jak w przypadku niemal każdej branży, tak pozycjonowanie sklepów erotycznych jest jak najbardziej możliwe, choć wzbudza to pewne kontrowersje. Z tego powodu SEO dla sex shop bywa nieco bardziej złożone, a na promowanie produktów – nałożone są ograniczenia reklamy. Erotyka bowiem wykracza poza seksualność, balansując nierzadko na granicy legalności – także w zakresie marketingu. Tym samym prawidłowe pozycjonowanie takiej witryny wymaga uwzględnienia pewnych wymogów prawnych. Nie oznacza to jednak, że przy dobrze dobranej strategii, pozycjonowanie sklepów erotycznych nie wyniesie strony na wyżyny w SERP-ach. Wymaga to jednak m.in.:

  • dostosowania treści do branży, jak i do przepisów prawnych,
  • dobrania właściwych słów kluczowych,                 
  • zaplanowania strategii linkbuildingu, w tym też w ramach programów partnerskich.

Czego potrzeba, aby wypozycjonować sex shop?

Profesjonalne pozycjonowanie sex shop wymaga, jak zawsze, przeprowadzenia odpowiednich prac technicznych na stronie. Optymalizacja kodu, zadbanie o UI i UX, ale i właściwą responsywność witryny… To tylko część tego wyzwania. Duże znaczenie ma również dobór odpowiednich fraz kluczowych. Ze względu na specyfikę branży, są one mało konkurencyjne. Wszak najczęściej prowadzi się SEO dla sex shop pod takie wyrażenia jak m.in. właśnie sex shop oraz:

  • sklep erotyczny,
  • wibrator,
  • dildo itp.,

czyli ściśle związane z produktami, jak i samym miejscem. Jak pokazuje praktyka, pozycjonowanie sklepów erotycznych często też odbywa się na frazy dotyczące seksualności, więc m.in.:

  • czym jest orgazm,
  • co to przedwczesny wytrysk,
  • co na potencję etc.

Warto pamiętać, że to rynek dynamiczny i frazy często muszą być dobierane sezonowo. Wynika to m.in. z nowości, jakie się pojawiają w sprzedaży. Dlatego pozycjonowanie sklepów erotycznych często prowadzi się pod nazwy konkretnych produktów, jak i funkcjonujące w obiegu określenia ich, w tym m.in. „pingwinek” czy „wibrujące jajko”.

Nie tylko SEO – liczy się też content marketing

Jak w każdym przypadku, pozycjonowanie sex shop nie polega jedynie na umieszczeniu słów kluczowych na stronie. Liczą się również treści, które się na niej znajdą. SEO dla sex shop to coś znacznie więcej. Copywriter tworzący opisy strony głównej, kategorii i w końcu samych produktów, musi się wykazać nie tylko wiedzą z zakresu ograniczeń reklamy, ale i w konkretnej branży. Liczy się także lekkość pióra.

Dobrze napisany tekst pod pozycjonowanie sklepów erotycznych jest z jednej strony rzeczowy i dostarcza niezbędnych informacji o produkcie. Z drugiej – przyjemnie się go czyta, a przy tym nie ma wulgarnego czy obscenicznego charakteru. Nie oznacza to jednak, że nie może zawierać pewnej pieprzności – jednak zdecydowanie subtelniejszej, będącej jak psotne mrugnięcie.

Strategia linkowania dla sklepów erotycznych

SEO, odpowiedni content marketing – to jedynie część elementów, wpływających na pozycjonowanie sklepów erotycznych. Równie istotne jest budowanie bazy wartościowych linków. Jak pozycjonować sex shop tą metodą? Przede wszystkim poszukując serwisów, które zezwalają na publikację linków do sklepów z artykułami erotycznymi. Niestety – wiele uznawanych przez algorytmy wyszukiwarki witryn nie akceptuje takich odnośników. Nie oznacza to jednak, że nie da się zbudować bazy dobrych hiperłączy.

Można to zrobić np. przez ww. programy partnerskie. Warto też zainwestować w artykuły sponsorowane na blogach związanych z coachingiem, psychologią, jak i typowo męskich lub kobiecych. Pozycjonowanie sex shop realizuje się w ten sposób również w opisach filmików, np. instruktażowych na YouTube.

Weryfikacja wieku użytkowników – konieczna dla sex shopów

Prowadząc SEO dla sex shop trzeba pamiętać jeszcze o jednym. Treści erotyczne podlegają ograniczeniu wiekowemu i tylko osoby pełnoletnie mogą mieć do nich dostęp… a przynajmniej tak to działa w teorii. To zaś nakłada na sklep i inny serwis z treściami dla dorosłych konieczność zamieszczenia pop-upu z informacją o tym, że jest to strona przeznaczona jedynie dla dorosłych i wymagającego potwierdzenia ukończenia 18 lat.

Postaw na fachowców, którzy wiedzą, jak pozycjonować sklepy erotyczne

Powyżej mogłeś zapoznać się z tym, jak pozycjonować sex shop. Nie jest to łatwe zadanie, ale jeśli powierzy się je komuś, kto ma doświadczenie i wiedzę – można skutecznie zawalczyć o miejsce w rankingach wyświetlanych stron. Dla AdultSEO pozycjonowanie sex shop to specjalność. Doskonale rozumiemy specyfikę rynku i potrzeby klientów. Wiemy, jak zadbać o to, by witryna sklepu stała się bardziej widoczna. Dlatego, jeśli potrzebujesz specjalistów od SEO dla sex shop – zachęcamy do kontaktu.

4.5/5 - Twoja ocena
Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoil lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief
Podobne wpisy
×