16 sierpnia 2022

Skuteczne pozycjonowanie dla małych firm

Skuteczne pozycjonowanie dla małych firm

Pozycjonowanie dla małych firm – co musisz wiedzieć?

W dobie Internetu nawet niewielkie przedsiębiorstwa mają szansę dotrzeć do klientów, często z bardzo niszowymi produktami lub usługami. Skuteczna reklama dla małych firm wymaga jednak odpowiednich działań, do których podjęcia niezbędna będzie stosowna wiedza. SEO dla małych firm pozwala wybić się w wynikach wyszukiwania i trafić do grupy docelowej… ale jak ten proces przeprowadzić prawidłowo? O tym, jak wygląda pozycjonowanie małych firm, dowiesz się z poniższego artykułu. Już teraz zachęcamy do lektury.

Treści, które przyciągają uwagę

Teoretycznie niewielkie przedsiębiorstwa w walce z dużymi korporacjami stoją na gorszej pozycji, gdyż m.in. nie dysponują dużymi środkami na działania marketingowe. Jednak reklama dla małych firm nie musi być wcale droga, aby była skuteczna. A zaczyna się ona od dobrego Content Marketingu.

Wyjaśniając – to coś więcej niż tylko copywriting, skupiający się na wpleceniu fraz pod linkowanie w treść. Tego typu działania uwzględniają specyfikę branży i odbiorcę, trafiając do niego z językiem i informacjami, jakich poszukuje. Dlatego pierwsza rzecz wymagająca skupienia to tworzenie wartościowych treści. Co sprawia, że takimi są?

Z jednej strony – promują konkretną działalność. To absolutne minimum, jeśli chodzi o SEO dla małych firm, gdyż budują wizerunek ekspercki, a jednocześnie dobrze „wyczuwają” nastroje klientów. Teksty na strony są dostosowane poziomem i językiem do odbiorcy. Dlatego, w zależności od profilu, mogą być swobodne i dowcipne, lub poważne i rzeczowe, co nie oznacza, że będą trudno przyswajalne. Lekkość i zrozumiałość są równorzędne z merytorycznością treści. Content Marketing to nie tylko tworzenie opisów na kategorie i strony z produktami, ale i blogi. Pozycjonowanie małych firm, bez ich własnego miejsca w sieci, gdzie dzielą się informacjami z klientami, jest znacznie trudniejsze.

Należy pamiętać, że treści te muszą być ustrukturyzowane, merytoryczne i zawierać wyłącznie faktyczne dane, dotyczące konkretnej podstrony. Wynika to z faktu, że roboty Googla analizują teksty i porównują je z tym, co znajduje się na danej stronie. Na tej podstawie też ustalają miejsce w SERP-ach.

Frazy – istotny element pozycjonowania małych i dużych firm

Wyrażenia kluczowe mają ogromny wpływ na pozycjonowanie małych firm. Dużych zresztą też. Jednak odpowiedni dobór fraz, w tym geolokalizujących, pozwala przebić się niewielkim przedsiębiorstwom nawet na szczyty rankingu. Trzeba przy tym pamiętać, że muszą one być naturalnie wplatane w treści. Powszechna zasada SEO dla małych firm mówi, że wyrażenia te powinny się pojawiać średnio 1-2 razy na 1000 zzs.

Poza typowymi frazami dla branży są także tzw. słowa kluczowe długiego ogona – Long-tail. To dłuższe wyrażenia, za pomocą których użytkownicy poszukują konkretnych produktów. Ich zaletą jest niska konkurencyjność, co w uproszczeniu oznacza, że niewiele serwisów będzie linkowanych pod nie. Dzięki temu reklama dla małych firm zyskuje na skuteczności!

Optymalizacja techniczna strony ma ogromne znaczenie dla SEO!

Aby prowadzić skuteczne pozycjonowanie małych firm, trzeba zadbać o techniczną stronę witryny. Jej kod musi być wyzbyty błędów i szybko się ładować. Ponadto – należy dostarczyć użytkownikowi przyjazny interfejs, umożliwiający szybkie odnalezienie się w serwisie – począwszy od poszukiwanych produktów i usług, na prostej ścieżce zakupowej kończąc. Dużą rolę odgrywają meta dane, w tym tytuł i opis strony. To one w wyszukiwarce wskazują, co znajduje się na konkretnej witrynie i mają duże przełożenie na to, czy reklama dla małych firm w sieci jest skuteczna.

By doprowadzić stan techniczny strony do porządku, realizując SEO dla małych firm, trzeba wpierw przeprowadzić odpowiedni audyt. Specjaliści wykonują szereg testów, w tym także wcielając się w klienta, na podstawie których sporządza się raport błędów, wymagających natychmiastowej naprawy, poprawienia w najbliższym czasie i problemów, jakie mogą pojawić się w przyszłości.

Odpowiednia strategia link buildingu – skuteczne wsparcie prac SEO

Skuteczna reklama dla małych firm opiera się nie tylko na działaniach on-site, czyli na stronie internetowej. Bardzo ważne jest też budowanie linkowania zewnętrznego, czyli umieszczania hiperłączy w sprawdzonych serwisach, katalogach i na profilach infulencerów. Takie odnośniki mają bardzo duże znaczenie dla tego, jak wysoko znajduje się serwis w wyszukiwaniach. Często ograniczenie stanowi budżet, dlatego niewielkie przedsiębiorstwa mogą budować swoje linkowanie przez np. udzielanie się na blogach o podobnej tematyce czy w mediach społecznościowych. Trzeba pamiętać, aby nie spamować linkami bez odpowiedniej treści i właściwej strategii – nagły wzrost ilości odnośników najpewniej poskutkuje karą ze strony Google’a.

Przydatne narzędzia w SEO dla małych firm

Prawidłowe pozycjonowanie małych firm wymaga analizy określonych danych oraz sięgania po narzędzia, wspierające w tych procesach. Są pewne darmowe aplikacje, ale to te płatne dają największe możliwości. Przykładowo – Senuto pozwala dobrać frazy kluczowe odpowiednie dla konkretnej branży, a przy tym jest relatywnie niedrogie. Ahrefs z kolei to oprogramowanie umożliwiające wykonanie audytu i analizę fraz kluczowych. Bywa przydatne także przy budowaniu strategii linkowania.

Atrakcyjne rozwiązania dla małych firm

W praktyce wielu przedsiębiorców nie dysponuje potrzebną wiedzą ani umiejętnościami, by samemu zadbać o skuteczne pozycjonowanie witryny. Ponadto – to zajmuje czas, jaki można by przeznaczyć na rozwój firmy. Dlatego warto sięgnąć po pomoc specjalistów, dla których reklama dla małych firm to codzienność i doskonale rozumieją ich potrzeby. Tak też jest z AdultSEO. Jeśli potrzebujesz wsparcia profesjonalistów – skontaktuj się z nami!

Oceń nasz artykuł