Jak pozycjonować sklepy internetowe w Google?
Jak pozycjonować sklepy internetowe w Google?
Rynek e-commerce należy do najprężniej rozwijających się nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Przekładała się na to m.in. sytuacja związana z pandemią Covid-19 i kwarantannami. Z drugiej strony zakupy w sklepach online są też wygodniejsze, dlatego mnóstwo osób się na nie decyduje. Nic dziwnego więc, że konkurencja w branży rośnie, podobnie jak popyt na SEO dla ecommerce. Wszak każdy chciałby zyskać swoją stabilną pozycję w wyszukiwarce. Jeśli i Ty potrzebujesz specjalistów, którzy oferują profesjonalne SEO dla sklepów internetowych, chcesz się dowiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego oraz co składa się na tę cenę – już teraz zachęcamy Cię do zapoznania się z ofertą AdultSEO. Podejmujemy się nawet najambitniejszych wyzwań, oferując SEO dla sklepu internetowego także z branż trudnych.
Czym jest SEO dla sklepów online?
Każda strona internetowa ma swoją pozycję w wyszukiwarce. Nie inaczej wygląda to w przypadku sklepów internetowych. Miejsce w rankingu konkretnego serwisu, w tym głównie Google, jest zmienne, na co składa się szereg czynników. Pozycjonowanie sklepu internetowego w Google polega na wszechstronnej optymalizacji samej witryny, treści zawartych na niej, a także tworzeniu wartościowych odnośników. Prace te mają na celu sukcesywne podnoszenie miejsca w SERP-ach, czyli wynikach wyszukiwania.
Aby jednak czynności te przyniosły spodziewany efekt, trzeba wiedzieć, jak pozycjonować sklep internetowy. Niewłaściwie przeprowadzony proces bowiem może nie tylko nie pomóc, ale i zaszkodzić serwisowi, przez co pozostanie on niewidoczny dla użytkowników sieci. Korzystając z profesjonalnych usług agencji SEO dla ecommerce, z powodzeniem zbuduje się pozycję witryny sklepu w sieci i zadba o rozpoznawalność marki oraz zaufanie ze strony aktualnych i potencjalnych odbiorców.
Jak natomiast wyglądają prace SEO dla sklepów internetowych? To opisujemy poniżej.
Pierwsze czynności, czyli audyt SEO
Wchodząc we współpracę np. z AdultSEO, masz gwarancję, że nasi specjaliści w pierwszym kroku sprawdzą, w jakiej kondycji jest Twoja strona. Wszak jak pozycjonować sklep internetowy bez zdiagnozowania, czemu nie znalazł się wyżej w wynikach?! Audyt SEO więc stanowi podstawową czynność, jaką należy wykonać przed przystąpieniem pozycjonerów do właściwej pracy.
Podczas takich testów sprawdza się m.in. treści na stronach, w tym ich unikalność, długość, nasycenie frazami oraz konstrukcję. Ważne jest też określenie stanu technicznego witryny – czy w kodzie znajdują się elementy spowalniające jej działanie albo powodujące, że brakuje jej stabilności. Analizie podlega również linkowanie – czyli odnośniki wewnętrzne, między poszczególnymi podstronami, i zewnętrzne – np. od partnerów czy w social mediach.
Trzeba dobrać słowa kluczowe
Kolejna czynność, jaka jest niezbędna, aby pozycjonowanie sklepu internetowego w Google przyniosła oczekiwany rezultat, to dobór słów kluczowych. Są to frazy, pod które linkuje się stronę, a z których korzystają też internauci, wyszukując określonych produktów czy usług. Opisują one zawartość poszczególnych podstron i są związane z konkretną branżą. W przypadku SEO dla sklepu internetowego, sprzedającego np. sprzęt ogrodowy, może to być np.:
- „kosiarka elektryczna na akumulator”,
lub fraza tzw. długiego ogona, czyli z doprecyzowanym zapytaniem,
- „lekka kosiarka elektryczna na akumulator do małego ogrodu”.
Dobrze dobrane słowa kluczowe pozwalają uzyskać wyższą pozycję w rankingu, a z drugiej strony – potencjalnie zwiększy ruch organiczny.
Strona sklepu musi dobrze działać – optymalizacja techniczna
Dobór właściwych słów kluczowych i zdefiniowanie problemów, które mogą negatywnie wpływać na działanie strony to jedna strona medalu. Druga natomiast to kwestie techniczne związane z samym serwisem. SEO dla sklepów internetowych obejmuje usprawnienie działania witryny, aby była ona zgodna z określonymi zasadami (wskazówkami) dla webmasterów, wyznaczanymi przez samo Google. Taka strona musi ładować się szybko, sprawnie i być czytelna dla użytkowników. Do najważniejszych elementów, jakie powinny być odpowiednio zoptymalizowane, należą m.in.:
- meta dane (tytuły i opisy podstron w wyszukiwarce),
- czas ładowania,
- responsywność serwisu,
- obrazy,
- przekierowania,
- kod źródłowy,
- tagi kanoniczne,
- mapa witryny,
- linkowanie wewnętrzne,
- Google Search Console,
- plik robots.txt.
Ponadto konieczne jest zadbanie o UX – User Experience. Czynności te polegają na stworzeniu maksymalnie przyjaznego dla użytkowników serwisu. Obejmuje to m.in. zbudowanie odpowiedniego UI – User Interface, czyli, de factu, panelu sterowania, dzięki któremu internauta może się swobodnie poruszać po stronie i intuicyjnie wie, gdzie powinien kliknąć, aby przedostać się do konkretnej sekcji. To jedna z najważniejszych czynności, o jakie należy zadbać podczas prac SEO dla sklepu internetowego.
Unikalne, merytoryczne treści – content marketing
Choć techniczne sprawy są bardzo istotne, to do zdecydowanie najważniejszych elementów każdego serwisu należą jego treści. Pozycjonowanie sklepu internetowego w Google wymaga publikacji na poszczególnych podstronach unikalnych treści, które są:
- właściwie nasycone frazami kluczowymi,
- oryginalne (nie mają elementów skopiowanych z innych miejsc w sieci),
- wypełnione merytorycznymi treściami, pożądanymi ze strony internautów,
- aktualne i zgodne ze stanem faktycznym,
- przyjazne w odbiorze,
- poprawne językowo,
- odpowiednio ustrukturyzowane.
To istotne, ponieważ SEO dla ecommerce opiera się m.in. na tym, że roboty indeksujące uwzględniają nie tylko frazy kluczowe, ale i całą ich zawartość.
Warto wiedzieć, że chodzi o znacznie więcej niż opis poszczególnych kategorii czy produktów. Pozycjonowanie sklepu internetowego w Google często obejmuje również tworzenie treści na blogi. To ważne, a przy tym – bardzo praktyczne rozwiązanie, gdyż są one z jednej strony źródłem wartościowych linków wewnętrznych, podnoszących ranking witryny w SERP-ach, a z drugiej – dostarczają informacji, jakich kupujący często poszukują.
Wartościowe linki dla sklepu internetowego
Specjaliści, którzy wiedzą, jakpozycjonować sklep internetowy, często podkreślają wartość budowania strategii linkowania. Wewnętrzne odnośniki są bardzo ważne do tego, by uzyskać właściwą pozycję w wynikach wyszukiwania Google, ale równie istotne są te znajdujące się poza witryną. Specjalne katalogi firm, social media, serwisy zewnętrznych partnerów – warto zadbać, aby w takich miejscach pojawiły się linki, dzięki którym strona danego sklepu będzie pięła się wyżej w rankingu. Linki publikowane w sieci w ramach tzw. link buildingu stanowią swojego rodzaju rekomendację, traktowaną pozytywnie przez algorytmy wyszukiwarki. Warto przy tym pamiętać, aby unikać serwisów spamerskich – zamieszczane hiperłączy w takich miejscach może doprowadzić do obniżenia pozycji w SERP-ach.
Kiedy można spodziewać się efektów pozycjonowania sklepu?
Praca nad podniesieniem pozycji domeny to zazwyczaj proces. Na SEO dla sklepów internetowych składa się szereg wymienionych wyżej, jak i innych czynników. Dlatego należy spodziewać się, że efekty przychodzą z czasem, co zależy m.in. od:
- aktualnego stanu witryny,
- konkurencji w danej branży,
- trudności fraz,
- zainwestowanych środków w określone narzędzia.
Dlatego trudno jest wskazać konkretny termin, kiedy dana strona znajdzie się wysoko w rankingu. Jednak przystąpienie do pracy i powierzenie prac związanych z SEO dla sklepu internetowego wykwalifikowanym, doświadczonym specjalistom pozwala sukcesywnie zwiększać pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli czas oczekiwania można przeliczyć w miesiącach, to opłaca się podjąć ten krok, gdyż:
- Zwiększa się widoczność strony w wyszukiwarce.
- Gdy ta staje się bardziej widoczna, internauci częściej na nią zaglądają.
- Większy ruch oznacza prawdopodobieństwo podniesienia ilości transakcji.
- Przy prawidłowo zoptymalizowanej stronie (treści, UX itp.) wzrasta szansa na pożądaną konwersję ruchu.
Czy pozycjonowanie sklepów zawsze wygląda tak samo?
Czy SEO dla ecommerce zawsze wygląda tak samo? Zasady są bardzo podobne dla wszystkich. W praktyce jednak – wiele zależy m.in. od CMS-ów, czyli oprogramowania/platformy, z której się korzysta, by zbudować sklep. Istnieją aplikacje darmowe, pozwalające na szeroką rozbudowę witryny oraz skuteczne pozycjonowanie, jak i płatnie dostępne systemy (w formie SaaS – Software as a Service). Wielość różnych platform sprawia, że trzeba wiedzieć, jak pozycjonować sklep internetowy na konkretnym oprogramowaniu. Wykwalifikowani pozycjonerzy, którzy poznali już wcześniej poszczególne programy, wykonają to zadanie zdecydowanie szybciej i łatwiej niż ktoś, kto musi zgłębiać konkretny CMS od podstaw.
Koszt pozycjonowania sklepu online
Częste pytanie, jakie można usłyszeć od właścicieli stron z branży e-commerce, to ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego. Warto wiedzieć, że to indywidualna kwestia. Podobnie, jak na sam proces, tak i na koszty składa się szereg czynników, w tym również branża i siła konkurencji, ilość stron wymagających optymalizacji oraz oczekiwane efekty. Stąd też wskazuje się, że kwoty takiej inwestycji mogą być cztero-, jak i pięciocyfrowe. Mimo wszystko jednak koszty te, dzięki zbudowaniu stabilnej pozycji, zwracają się z nawiązką.
Naturalnie – można próbować samodzielnie poprowadzić prace SEO. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, jeśli sam się podejmiesz tego zadania? Zasadniczo tyle, ile wydasz na konkretny CMS oraz narzędzia niezbędne do analizy sytuacji. Do tego musisz mieć czas i wiedzę, pomagającą podejmować właściwe decyzje. Niewielki błąd czasem kosztuje upragnione miejsce w rankingu wyszukiwarki Google.
Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy wykwalifikowanych specjalistów, takich jak w AdultSEO, którzy wiedzą, jak obsługiwać dany CMS, znają wykorzystywanych przez nich narzędzia i zasady, jakie tworzy właściciel wyszukiwarki. Warto przy tym wiedzieć, że nie należy rzucać się na najtańsze oferty – aplikacje analityczne i inne, wykorzystywane przez wykwalifikowanych pozycjonerów, są dość kosztowne, a to składa się tylko na część wydatku.
Postaw na współpracę ze specjalistami!
Chcesz wiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Najlepiej zwrócić się z tym do AdultSEO, gdzie podchodzimy indywidualnie do Klientów. Każdy przypadek trzeba rozpoznać osobno, by zdefiniować konieczne zabiegi, pozwalające wywindować serwis w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie gwarantujemy, że stosujemy się do zasad SEO, jakie ustala Google – działamy zgodnie z etyką wyznaczaną przez giganta z Mountain View, wykorzystujemy skuteczne narzędzia do pozycjonowania i analizy oraz omijamy niedozwolone praktyki.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o naszych usługach – skontaktuj się z nami! Chętnie zaprezentujemy dopasowaną do Twoich oczekiwań ofertę. Zapraszamy!