Jak zwiększyć sprzedaż i konwersję w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż i konwersję w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Duża liczba odwiedzin nie zawsze przekłada się na sukces sklepu internetowego. Wszak najważniejsze jest to, aby klienci dokonywali zakupów i zapisywali się do newsletterów, śledząc nowości i promocje u danego sprzedawcy. Jednak walka o kupującego w sieci nie należy do zadań łatwych. Istnieją jednak skuteczne sposoby, by odnieść sukces na tym polu. Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym? Jeśli zastanawiasz się nad tym – trafiłeś we właściwe miejsce! Zachęcamy już teraz do lektury.

Czym jest współczynnik konwersji

Nim dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i ilość innych pożądanych akcji, powinieneś wpierw wiedzieć, czym w ogóle jest konwersja i jej współczynnik. Samą konwersją nazywamy określone, pożądane zachowania użytkowników sieci, którzy odwiedzają konkretną stronę. Do takich akcji zalicza się m.in.:

  • wykonanie zakupów w danym sklepie,
  • nawiązanie kontaktu z firmą,
  • zapisanie się do newslettera.

Z perspektywy sklepów internetowych najważniejsze jest zakupienie jego towarów. Warto wiedzieć, że są to tzw. makro konwersje, na które składają się mikro konwersje. Wśród tych natomiast wylicza się m.in.:

  • dodanie produktów do koszyka,
  • skorzystanie z wyszukiwarki towarów,
  • zrecenzowanie artykułu.

Wiedząc, czym jest konwersja, łatwiej wytłumaczyć, co stanowi jej współczynnik. W ten sposób nazywa się procent osób, które wykonało pożądane działania. Istnieje prosty wzór na wyliczenie go. Liczbę konwersji dzieli się przez liczbę użytkowników, a wynik działania przemnaża przez 100%. Przykładowo więc może to wyglądać tak:

  • (500 / 1000) * 100% = 16,(6)%

To oznacza, że ponad 16% użytkowników sklepu skorzystało z oferty. Optymalizacja konwersji w sklepie online wymaga wyliczenia współczynnika, gdyż to on pozwala realnie ocenić, jak wygląda aktualna sytuacja, wskazuje, czy konkretne decyzje poprawiły lub pogorszyły sytuację.

Co oznacza termin optymalizacji konwersji?

Kolejna rzecz, o jakiej warto dowiedzieć się więcej, nim przekonasz się, jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym, jest optymalizacja konwersji w sklepie. To złożony proces, na który składają się najróżniejsze elementy: techniczne serwisu oraz związane z marketingiem, wywierającym realny wpływ na działanie klientów.

Z definicji optymalizacja konwersji w sklepie to zespół działań zwiększających sprzedaż. Tym samym przez implementację określonych rozwiązań i określone akcje dąży się do maksymalizacji konwersji ruchu. Do tego celu niezbędna jest dokładna analiza przyczyn niskich wyników sprzedażowych, znajdujących się w samym sklepie online. Wszak jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jeśli nie zna się przyczyn słabych wyników?

Jak UX wpływa na współczynnik konwersji?

Każda strona powinna być przyjazna użytkownikowi. UX, czyli User Experience, to jeden z kluczowych czynników wpływających na to, czy klient sklepu „odnajduje się” w serwisie i czy jest on dla niego intuicyjny. Składa się na to także nawigowanie po stronach witryny. Do tego należy dołożyć jeszcze płynność działania sklepu internetowego. To, że serwis jest intuicyjny dla użytkownika, oznacza m.in. że internauta:

  • jest w stanie łatwo zidentyfikować cel i charakter strony; liczy się tu także rozkład poszczególnych elementów serwisu, budowany zwykle na podstawie powszechnie przyjętego wzorca,
  • łatwo porusza się między kategoriami i ścieżce zakupowej, w prosty sposób docierając do celu,
  • ma dostęp do wyszukiwarki,
  • ma zapewnione płynne poruszanie się po witrynie.

Analiza danych – wiedza, która pomoże zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Kwestie techniczne jednak stanowią ledwie część decyzji, jakie należy przedsięwziąć, by polepszyć sytuację firmy działającej w branży e-commerce. Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym jednak, gdy nie posiada się odpowiednich danych analitycznych?! Do tego niezbędne są stosowne narzędzia do obserwacji statystyk, jak i znajomość zachowań użytkowników.

Pierwszy i bardzo ważny proces diagnostyczny, jaki należałoby wykonać, to symulowanie zachowań klienta w serwisie. Ponadto warto korzystać z Google Analytics – aplikacji pozwalającej analizowanie działań użytkowników. Dostarczając konkretne dane, „podpowie” nie tylko jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, ale i jak uczynić go bardziej przyjaznym. Przydatne są także takie programy jak HotJar, śledzący ruch kursora oraz GTmetrix, mierzący czas ładowania stron.

Boostery, rekomendacje w sklepie internetowym, rabaty, społeczny dowód słuszności… czyli mechanizmy, które wspierają konwersję

Istnieją jeszcze inne sposoby, jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym. To korzystanie z tzw. boosterów konwersji. Wśród nich wylicza się m.in.:

  • rekomendacje produktów,
  • rabaty,
  • społeczny dowód słuszności (czyli m.in. rekomendacje od innych użytkowników, ilość sprzedanych produktów etc.).

W przeciwieństwie do powyższych sposobów te wynikają z rozpoznanych mechanizmów psychologicznych, będących potężnym sojusznikiem, dzięki któremu optymalizacja konwersji w sklepie stanie się dużo łatwiejsza. Aby jednak odnieść sukces na tym polu, warto korzystać ze wsparcia specjalistów, wiedzących, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Optymalizacja konwersji w sklepie – podsumowanie

Wymienione powyżej metody to część sposobów na to, jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Można to z powodzeniem zrobić również bez ingerencji w wygląd i stronę techniczną witryny. Warto np. zliberalizować politykę zwrotów, wydłużając okres odstąpienia od umowy czy zapewniając darmową dostawę. W tym przypadku więc chodzi o budowanie większego zaufania do marki. Sama optymalizacja konwersji w sklepie jednak to złożony proces i dlatego, jeśli chcesz się skupić na swoim głównym zadaniu – rozwoju firmy – powierz specjalistom z AdultSEO pracę nad witryną.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoil lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief
Podobne wpisy
×