Majestic SEO – wszystko co musisz wiedzieć

Majestic SEO – wszystko co musisz wiedzieć

Co to jest Majestic SEO?

Majestic SEO to aplikacja przeglądarkowa, będąca najpopularniejszym narzędziem do analizy linków prowadzących do strony. Wykorzystywana jest powszechnie – okazuje się bowiem o wiele skuteczniejsza, niż stworzone w podobnym celu narzędzie Google. Pokazuje nawet o połowę więcej linków! Dzięki programowi SEO Majestic pozycjoner może sprawdzić źródło linków – i to nie tylko na swojej stronie, ale również i na stronie konkurencji.

Program jest lubiany również i z tego powodu, iż bardzo łatwo go obsługiwać – nie trzeba być wcale wybitnym specjalistą, ani uczyć się obsługi interfejsu przez kilka dni, czy tygodni. To naprawdę wygodne narzędzie, które jesteśmy w stanie obsługiwać intuicyjnie – a to znacznie ułatwia pracę.

Poznaj wraz z naszym specjalistą najważniejsze pojęcia i funkcje związane z Majestic SEO

Trust Flow i Citation Flow

Trust Flow to współczynnik określający jakość linków, natomiast Citation Flow – ilość.

Im więcej wartościowych linków kieruje do strony, tym większy TF, a im mniej jest wartościowych linków na rzecz ich ilości (np. precle), tym TF niższy, a CF wyższy.

Przy ocenie tych parametrów najważniejsza jest równowaga między nimi – im wartości są bardziej do siebie zbliżone, tym lepiej. Najgorsza sytuacja dla strony występuje wtedy, gdy CF jest bardzo wysoki natomiast TF jest bardzo niski.

Dopasowanie danych w Majestic

  • Root domain – dopasowanie pokazujące wszystkie linki dla domeny łącznie z subdomenami, czyli np. www.domena.pl, sub.domena.pl, domena.pl, http://domena.pl itd. 
  • Subdomain – dopasowanie pokazujące linki kierujące tylko do konkretnej subdomeny (i podstron na tej subdomenie) domyślnie www.domena.pl (chyba, że wpiszemy konkretnie np. sub.domena.pl, wtedy nie pokaże linków do www.domena.pl). 
  • Path (URL*) – dopasowanie pokazujące linki dla konkretnego adresu URL oraz podstron w obrębie tego adresu, czyli np. głębsze kategorie, jeśli np. sprawdzany stronę kategorii w serwisie.
  • URL – dopasowanie prezentujące linki dla konkretnego adresu URL.

Dane Fresh Index i Historic Index

  • Fresh index – zawiera tylko linki, odnalezione z okresu od teraz do 90 dni wstecz. Są to najświeższe linki
  • Historic index – zawiera wszystkie linki, odkryte przez Majestic SEO. Przydatne w przypadku analizy strony pod kątem kar z Google. 
  • Hide deleted links – pokazuje w tabeli tylko linki, które aktualnie istnieją. 

Domyślne raporty w Majestic

  • Podsumowanie – pokazuje wycinki informacji ze wszystkich pozostałych zakładek. Warto od niej zacząć, bo najczęściej zawiera większość interesujących informacji potrzebnych do szybkiej oceny jakości serwisu pod kątem SEO.
  • Tematyka – pokazuje linki zewnętrzne kierowane do analizowanej witryny posortowane według TF obejmujące tylko tematykę linków
  • Ref Domains – pokazuje listę domen, które linkują do analizowanej strony. Tabelę można sortować dwupoziomowo po wszystkich parametrach.
  • Backlinki – pokazuje wszystkie linki zwrotne, posortowane domyślnie po TF. Na początku widzimy najbardziej wartościowe linki oraz ich parametry
  • Nowy – pokazuje listę nowych linków oraz ich parametrów uzyskanych w konkretnym przedziale czasu, posortowane domyślnie po TF
  • Utracony – pokazuje listę utraconych linków oraz ich parametrów w konkretnym przedziale czasu, posortowane domyślnie po TF
  • Anchor text – pokazuje liczbę linków oraz ich parametry z podziałem na anchor text. Pozwala dość szybko zauważyć niekorzystne rozkłady anchor tekstów i zdiagnozować potencjalne problemy 
  • Mapa – pokazuje rozkład najważniejszych referring domain (sklasyfikowanych wg backlinków) na mapie świata
  • Strony – pokazuje listę podstron analizowanego serwisu posortowaną po ilości linkujących domen, a następnie po liczbie linków. Sposób sortowania można zmienić w ustawieniach.

Najważniejsze dodatkowe narzędzia w Majestic

  • Backlink History – Sprawdza ile linków, domen linkuje do testowanej strony. Na raz można porównać 5 domen. Sprawdza się jako narzędzie do śledzenia działań konkurencji czy intensywnego link buildingu.  Jest również pomocne przy diagnozowaniu potencjalnych problemów ze stroną, które nastąpiły w wyniku zbyt intensywnego linkowania w przeszłości.
  • Clique Hunter – To idealne narzędzie do poszukiwania tematycznych miejsc, z których możesz pozyskać linki do swojej strony.  
  •  Comparator – Narzędzie to pozwala w szybki sposób porównać najważniejsze parametry 5 domen.
  • URL submitter  – Narzędzie to pozwala zgłosić do Majestic wybrane adresy URL, które powinny być przejrzane i wzięte pod uwagę przy wyliczaniu parametrów stron.  
4.5/5 - Twoja ocena
Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoil lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief
Podobne wpisy
×