Pozycjonowanie sklepów Shoper
Pozycjonowanie sklepów na systemie Shoper
Wśród CMS-ów, których pozycjonowaniem zajmuje się AdultSEO znajduje się aplikacja Shoper. To platforma stworzona przez polskiego wydawcę, czyniąca obsługę sklepu internetowego łatwą i przejrzystą. Pozycjonowanie Shoper niesie ze sobą wiele korzyści, a samo oprogramowanie dostarcza licznych narzędzi, jakie usprawniają cały ten proces. Niemniej wciąż prace SEO na Shoper mogą wymagać optymalizacji kodu strony internetowej. Z tego powodu warto sięgnąć po wsparcie wykwalifikowanych specjalistów, mających doświadczenie w tworzeniu witryn pod e-commerce. Jeśli chcesz, by Twój sklep działał z użyciem tej aplikacji, a jednocześnie oczekujesz, że będzie on widoczny w wyszukiwarce – pozostaw pozycjonowanie sklepów Shoper pozycjonerom z AdultSEO! Zachęcamy już teraz do bliższego zapoznania się z przygotowaną ofertą.
Czym wyróżnia się oprogramowanie Shoper wśród innych platform dla e-commerce?
Przejrzysty panel dla pozycjonerów to tylko jeden z licznych atutów tej aplikacji. To, co sprawia, że użytkownicy często decydują się na wybór tej platformy, to bez wątpienia jej cena. Dostępna jest ona w dwóch formach. Licencję można wykupić na rok, jak i opłacać subskrypcję w modelu SaaS. Warto zwrócić uwagę, że twórcy programu wciąż dążą do jego rozwoju, co przekłada się na lepsze zabezpieczenia i większą funkcjonalność proponowanych rozwiązań. Także pozycjonowanie sklepów Shoper dzięki nieustannemu rozwojowi i wsparciu technicznemu ze strony wydawcy staje się dużo łatwiejsze. Bez wątpienia korzyść stanowi też baza wiedzy dostępna po polsku.
Jak wygląda pozycjonowanie sklepu na Shoper?
Dzięki zastosowaniu specjalnie przeznaczonego do tego panelu, pozycjonowanie Shoper jest bardzo intuicyjne i pozwala na przygotowanie całej kampanii SEO. Pozycjonerzy mają łatwy dostęp do meta danych, co umożliwia ich podstawową optymalizację. Zakładka Google Sitemap pozwala łatwo wygenerować mapę sklepu, co dodatkowo wpływa korzystnie na indeksowanie witryny. W panelu widnieje również okno służące do optymalizacji fraz kluczowych widocznych wyłącznie w kodzie strony. Należy jednak pamiętać, że narzędzie to może obecnie przynosić więcej szkód niż korzyści w walczeniu o pozycję w wyszukiwarce. Właśnie dlatego pozycjonowanie sklepów Shoper warto pozostawić w rękach wykwalifikowanych specjalistów.
Bardzo ważną opcją dostępną w aplikacji jest funkcja generowania przyjaznych adresów URL. Powstają one na bazie nazwy kategorii i produktu, dzięki czemu są krótkie i przejrzyste. Narzędzie to jednak wymaga określonej wiedzy z zakresu SEO. Warto zwrócić również uwagę na opcję nadawania atrybutów ALT dla grafik, występujących w serwisie, co korzystnie oddziałuje na pozycję witryny.
Shoper – przyjazny w rękach laików, doskonały dla zawodowców
Dzięki Shoper SEO staje się nieco bardziej przejrzyste dla osób, które nie są tak dokładnie obeznane z procesami związanymi z pozycjonowaniem. Można wykonać wiele podstawowych zadań, jakie pozytywnie wpływają na miejsce w rankingu. Jednak prawdziwy potencjał oprogramowanie to wyzwala dopiero wtedy, gdy jego obsługą zajmują się specjaliści. Profesjonalni pozycjonerzy mogą szybko i skutecznie zoptymalizować m.in. takie elementy jak np.:
- meta nagłówki i opisy,
- adresy URL,
- wewnętrzne linki,
- fotografie (przez dodanie znaczników ALT).
Dzięki tym funkcjom, jak i wsparciu wykwalifikowanych specjalistów, w tym webmasterów, stworzy się skuteczną kampanię SEO. Tym samym pozycjonowanie sklepów Shoper może przynieść rezultaty w postaci zdobycia oczekiwanej pozycji w SERP-ach i podniesieniu wyników sprzedaży. To jednak nie wszystko, gdyż platforma ta pozwala na integrację strony e-commerce z serwisami aukcyjnymi, społecznościowymi oraz kurierskimi. Da się ją również połączyć z wybranymi usługami służącymi do płatności, w tym PayU i innymi.
Treści na Shoper – podstawa pozycjonowania
Do z najważniejszych elementów, mających przełożenie na pozycjonowanie sklepów Shoper i stojących na innych CMS-ach, ale i na odbiór witryny przez samych klientów, są treści publikowane na niej. Stosownie nasycone frazami kluczowymi, a z drugiej strony – pełne wartościowych, merytorycznych informacji teksty pomagają skutecznie windować serwis w SERP-ach oraz zachęcają kupujących do wykonania kolejnych kroków. Pozycjonowanie Shoper, jak i w przypadku każdej innej platformy, wymaga rzetelnego przygotowania unikalnych treści o stosownej strukturze.
Dzięki tej aplikacji użytkownik może stworzyć opis strony głównej, regulaminu, sekcji „o nas” etc., a z drugiej strony – przygotować teksty opisujące kategorie produktowe i same artykuły. Ponadto pozwala ona na przygotowanie również tekstów na wewnętrzny blog. Warto zdecydować się na ten krok, gdyż w ten sposób buduje się wartościową bazę linków i dostarcza się wyczekiwanych przez użytkowników informacji o produktach.
Warto dodać, że panel użytkownika pozwala na stworzenie sekcji opinii na temat produktów. To oznacza zaś nie tylko dodatkowe treści korzystne z perspektywy pozycjonowania, ale i podejmowania decyzji zakupowych internautów. Pozycjonowanie Shoper więc, wykonane przez wykwalifikowanych pozycjonerów, staje się jeszcze efektywniejsze.
Shoper – wykorzystanie narzędzi analitycznych
Prawidłowe działanie SEO na Shoper wymaga wykorzystania również danych analitycznych, obejmujących m.in. ruch internautów po witrynie. Platformę tę da się łatwo zintegrować z najpopularniejszymi narzędziami do analizy, w tym m.in. Google Analytics, Search Console oraz Merchant Center/Shopping. Dzięki temu pozycjonowanie sklepów Shoper zyskuje na skuteczności i można lepiej zaplanować kolejne działania, mające na celu podniesienie pozycji w rankingu, a z drugiej strony – zwiększenie sprzedaży.
Shoper – postaw na profesjonalną obsługę platformy
Choć twórcy CMS-ów, w tym Shopera, dążą do tego, by były proste w obsłudze, w praktyce pozycjonowanie Shoper, jak i innych aplikacji wymaga specjalistycznej wiedzy. Zwłaszcza wtedy, gdy oczekuje się, że pozycja serwisu znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlatego już teraz zachęcamy do skorzystania z usług, jakie zapewnia AdultSEO. Mamy doświadczenie, wiedzę i umiejętności, umożliwiające skuteczne pozycjonowanie sklepów Shoper. Niejednokrotnie wspieraliśmy właścicieli witryn e-commerce w ich pracach, co przełożyło się na ich większą widoczność w sieci, a tym samym – lepsze wyniki sprzedaży. Jeśli masz pytania lub wątpliwości dotyczące oferty – zapraszamy do kontaktu.